Gentian Koçi: Një shpirt autentik nga kinemaja shqiptare

Cineuropa intervistoi regjisorin, skenaristin dhe producentin shqiptar, Gentian Koçi, fiksioni i parë i gjatë i të cilit, Dita zë fill, është në post-produksion. Regjisori i ri tregon për raportin e filmit shqiptar në garën e filmave me buxhete të larta, pse është ende i vështirë konkurrimi në tregjet evropiane

“Filmi im ka karakteristikat e tij specifike. Është një dramë e fortë sociale, por njëkohësisht, tejet e nëndheshme, me ritmin e saj autentik të brendshëm, i cili burimin e gjen prej botës së brendshme të personazheve të mi. Jam i bindur se filmi do të mbërthejë vëmendjen e audiencës qetësisht, ndaj unë, vërtet shpresoj që përzgjedhësit e festivaleve do ta vënë re dhe do e vlerësojnë filmin”

Një nga platformat më të rëndësishme të filmit europian, Cineuropa, intervistoi regjisorin, skenaristin dhe producentin shqiptar, Gentian Koçi, fiksioni i parë i gjatë i të cilit, Dita zë fill, është në post-produksion. Me aktorët Ornela Kapedani dhe Suzana Prifti, bashkëprodhimi shqiptaro-grek, ndjek historinë e një nëne të vetme dhe djalit të saj njëvjeçar, në rrethana të skajshme ekonomike. Të dy, shpërngulen në shtëpinë e një gruaje të moshuar, të ngulur në shtrat nga sëmundja, për të cilën kujdeset Leta.
Cineuropa: A mund të na thuash, me pak fjalë, për çfarë bën fjalë filmi juaj dhe cili është motivimi që qëndron pas tij? 
Gentian Koçi: Dita zë fill (Daybreak) është një dramë intime, e cila ndodh në një apartament në Tiranë. Në fakt, është një histori që mund të ndodhë kudo. Marrëdhëniet njerëzore si dhe kompleksiteti i thellë i tyre më kanë tërhequr gjithnjë. Historia mbështetet në dy personazhe femërore, Leta dhe Sofia. Leta është një nënë e re në një situatë tejet të vështirë financiare. Për shkak të kësaj situate, ajo nuk ka mundur të paguajë qiranë që prej disa muajsh. Kur Leta dhe djali i saj njëvjeçar nxirren jashtë prej apartamentit të tyre me qira, ata shpërngulen në shtëpinë e Sofisë, një gruaje të moshuar e të ngulur në shtrat prej sëmundjes, vajza e të cilës ka punësuar Letën si kujdestaren e nënës së saj. Me qëllim që të ruajë vendin e punës dhe strehën e saj të re, Leta duhet ta mbajë Sofinë në jetë me çdo kusht. Boshti i historisë është marrëdhënia e brishtë mes gruas së re dhe të moshuar, një marrëdhënie që luhatet mes empatisë reciproke dhe qëllimeve pragmatike. Një nga sfidat më të rëndësishme për mua, si skenarist dhe regjisor, ka qenë ruajtja e një ekuilibri delikat mes këtyre dy aspekteve të kundërta të marrëdhënies së tyre: afeksionit dhe interesave të pastër pragmatikë. Dita zë fill trajton, gjithashtu, kompromiset morale ku secili prej nesh merr pjesë, në përpjekjet tona të vazhdueshme për siguri financiare apo për mbijetesë. Këtu, kriza morale pyetet prej perspektivës të një mikrokozmosi social. Ndërsa gruaja e moshuar është si një specie në zhdukje, një grua e kohërave të dikurshme, gruaja e re nuk mund t’i lejojë vetes të shohë nga qielli.
Cineuropa: Si është financuar filmi? 
G.K: Pasi u zhvillua në tri markete bashkëprodhimi (Cinelink, Connecting Cottbus dhe Euro-Mediterranean Co-Production Market) projekti u mbështet nga Qendra Kombëtare e Kinematografisë dhe Qendra Greke e Filmit, Eurimages, Ministria e Kulturës e Shqipërisë, nga Radio-Televizioni Shqiptar, Bashkia e Tiranës si dhe SEE Cinema Network. Projekti është një bashkëprodhim shqiptaro-grek, prodhuar nga shtëpia kinematografike shqiptare ArtalbFilm dhe bashkëprodhuar nga Graal Films me bazë në Athinë.
Cineuropa: Si kineast i ri, sa e vështirë është të prodhosh një film me metrazh të gjatë në një vend të vogël si Shqipëria? 
Gentian Koçi: Shqipëria ka një buxhet relativisht të vogël për kinemanë. Në këto pak vitet e fundit, Qendra Kombëtare e Kinematografisë e ka rritur buxhetin e saj dhe ka ndjekur, gjithashtu, një politikë të re, me qëllim rritjen e numrit të prodhimeve filmike dhe për të ndihmuar kineastët e rinj të krijojnë një klimë të re estetike në kinemanë shqiptare. Rreth 30 projekte në vit financohen nga QKK, nga të cilët 10 janë fiksione me metrazh të gjatë dhe pjesa tjetër janë filma të shkurtër, fiksion, dokumentarë dhe filma të animuar. Shpresoj që do të ketë shumë kineastë të paduruar për të bërë filma. Kineastët e rinj janë gjithnjë e më të prirur të “bëjnë montazhe financiare të buxheteve të tyre” duke kombinuar, kryesisht fondet publike me ato pak mundësi nga fondet private. Aktualisht, Shqipëria është anëtare e Media Programme dhe Eurimages. Bashkëprodhimet ndërkombëtare janë ende jetësore për prodhimin e filmit në mënyrë që projekti të përmbyllet me sukses. E megjithatë, është ende e vështirë për kinemanë shqiptare të garojë me filma të buxheteve të larta në tregjet europiane dhe ndërkombëtare. Edhe pse festivalet dhe marketet e filmit kanë lidhur një martesë të fortë, besoj ende se disa festivale shumë të mira i përzgjedhin filmat e tyre mbi bazën e cilësive të tyre estetike dhe jo mbi kriterin e buxhetit, sistemit të yjeve të kinemasë apo mbi qasjen që shtëpia e prodhimit apo agjenti i shitjeve ka në market. Filmi im ka karakteristikat e tij specifike. Është një dramë e fortë sociale, por njëkohësisht, tejet e nëndheshme, me ritmin e saj autentik të brendshëm, i cili burimin e gjen prej botës së brendshme të personazheve të mi. Jam i bindur se filmi do të mbërthejë vëmendjen e audiencës qetësisht, ndaj unë, vërtet shpresoj që përzgjedhësit e festivaleve do ta vënë re dhe do e vlerësojnë filmin.
Cineuropa: Cila është analiza juaj mbi gjendjen aktuale të filmit autor europian? 
Gentian Koçi: Është tejet e vështirë për mua të kem një qasje gjithëpërfshirëse mbi filmin autor në Europë. Gjithë ç’mund të them në lidhje me këtë vjen prej perceptimit tim vetjak mbi situatën. Së pari, kam përshtypjen se po bëhet gjithnjë e më vështirë për të sapoardhurit në industrinë e kinemasë dhe për regjisorët debutues me film të gjatë, të cilët nuk kanë një kapital simbolik paraprak në këtë fushë, të gjejnë vendin e tyre në sistemin e festivaleve apo edhe në atë shpërndarës. Së dyti, presioni për të arritur suksesin e kërkuar me filmin debutues është vërtet i lartë. Programet e festivaleve janë tejet garuese dhe numri në rritje i filmave me përmasa të mëdha ka lënë pak vend për filma që konsiderohen si “të një shkalle më të ulët”.
Gjithsesi, kur shkon në kinema indipendente apo në një festival të mirë, ka ende gjasa të hasësh, në një ditë çfarëdo, një kineast të ri në rritje apo një stil të ri kinematografik apo edhe të jesh dëshmitar i përurimit të një vale të re në kinema.
Cineuropa: Çfarë mendon për ndryshimet në sektorin shpërndarës të filmit dhe për pasojat e tij në shfaqjen e filmave të vendeve të vogla? 
Gentian Koçi: Qartazi, nëse ke një histori të mirë, të realizuar mirë, një histori që tërheq vëmendjen e një audience të gjerë, mundësitë që të gjesh një kompani shpërndarëse janë dukshëm të larta. Jam më se i bindur se, pavarësisht faktit se duhet të plotësosh kriteret e marketeve të filmit apo politikave të festivaleve, filmat e vendeve të vogla kanë vetëm një mundësi për të depërtuar: ata duhet të jenë shumë të mirë. Cilësia estetike është mënyra e vetme për të tërhequr një shpërndarës të mirë. Të paktën, kjo është çka unë personalisht mendoj.
http://www.mapo.al/2016/11/gentian-koci-nje-shpirt-autentik-nga-kinemaja-shqiptare/1

PROEDROU, PAPAS AND LABÔT WIN BIG!

PROEDROU, PAPAS AND LABÔT WIN BIG!
It’s been an amazing week for our participants!
Asimina Proedrou’s FFF project Behind the Haystacks has won two awards at Thessaloniki International Film Festival’s industry section Agora: the French CNC’s Development Award of €10,000 for script development, as part of the Crossroads Co-production Forum, and the award of French company Initiative Film, consisting of consulting services. 
At the sam time, FFF participants Nikos Labôt and Florenc Papas are among the winners of SEE Cinema Network Fund for project development. 
Nikos Labôt’s Her Job and Florenc Papas’s Open Door are among seven projects to win support from the South East Europe Cinema Network (SEE Cinema Network). Open Door will receive €7,500, and Her Job will get €4,000, as it tied in the voting with another Greek majority project, In the Strange Pursuit of Laura Durand (Vertigo) by Dimitris Bavelas. 
Congrats!!! More reasons to celebrate in Belgrade in two weeks!!!

TIFF 2016 – Ndarja e Cmimeve

TIRANA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL ka kënaqësinë t’ju ftojë në ceremoninë e ndarjes së çmimeve të edicionit të 14-të TIFF 2016. 

E premte, 11 nëntor 2016, ora 19:00, ​Salla Illyria 1, Sheraton Tirana hotel

Open Door by Florenc Papas financohet ne Asamblene e pergjithshmek te SEE Cinema Network

ee57b-14938303_10154669424319476_6254310319138015609_n
92f79-14925698_10154669424309476_4925000485998302666_n

 

 

 

Ne Asamblene e pergjithshmek te SEE Cinema Network, zhvilluar sot ne Selanik, u paraqiten 11 projekte nga 6 vende dhe fituan mbeshtetje per zhvillim 7 projekte, nga te cilat 5 kishin piket maksimale dhe 2 me pike te barabarta.
11 projects from 6 countries were presented at the General Meeting of SEE Cinema Network, held today in Thessaloniki. 7 of them won the support for development, of which 5 had the maximum points and 2 had equal points.
The winning projects are:
1. Open Door by Florenc Papas (Alb-Fyrom-It-Gr)
2. Pig by Dragomir Sholev (Bul-Rom)
3. Res Publika by Andy Papadimitriou (Cyp-Gr)
4. Her Job by Nikos Charalabopoulos (Gr-Ser-Cro-Fr)
5. In the Strange Pursuit of Laura Durand (Vertigo) by Dimitris Bavelas (Gr-Ser-Cro)
6. Fear and Love by Meto Jovanovski & Branko Baletich (Fyrom-MNegro-Ser)
7. Shadows of the Mediterranian by Ivan Jovic (Ser-Gr)

Caku i pare i filmit artistik “Nderkombetaret” me skenar te Ylljet Alicka dhe Regji te Pluton Vasi




Sot 31 tetor 2016, caku i pare i filmit artistik me metrazh te gjate “Nderkombetaret” me skenar te Ylljet Alicka dhe Regji te Pluton Vasi. Ky eshte nje prodhim i kompanise filmike “ARTFILM P&D”, me producente Vjollca Dedei dhe bashkeproducent Driton Sahiti, kompania “MC”. Ky film eshte mbeshtetur kryesisht nga Qendra Kombetare e Kinematografise dhe Radiotelevizioni Publik Shqiptar. Suksese e rrugetim te mbare!

Euro Mediterranean Coproduction Forum 2016, Trani, Puglia, ITALY


Producenti italian Angelo Bassi dhe regjisori / producenti shqiptar Namik Ajazi prezantojne projektin e tyre ne Euro Mediterranean Coproduction Forum ne te cilin marrin pjese rreth 80 perfaqesues te shtepive  kinematografike dhe institucioneve nderkombetare. Ky projekt eshte financuar nga MIBACT (Ministria Italiane e Kultures)


Euro Mediterranean Coproduction Forum 2016, Trani, Puglia, ITALY
Kete vit Shqiperi prezantohet me projektin regjisorit Namik Ajazi, PORTRETI I PA MBARUAR I CLARA BELLINIT (bashkeprodhim Shqiptaro – Italian)
QKK ja rekomandon pjesmarrjen te gjithe producenteve shqiptare per vitin tjeter. Eshte nje mundesi shume e mire jo vetem per ti prezantuar projektet e tyre producenteve dhe distributoreve te huaj, por gjithashtu eshte nje okazion ideal per te krijuar njohje me ta, gjate aktiviteteve qe organizatoret ofrojne pas oreve te ngarkuara tepunes. Jane rreth 80 profesioniste nga gjithe bota te cilet e frekuentojne kete forum.
Mikepritja dhe dashuria me te cilen Alberto la Monica dhe i gjithe stafi i forumit organizojne kete event e ben ate unik, duke e radhitur kete forum nder aktivitetet me te mira qe organizon Apulia Film Commission ne territorin e saj.




23 luglio 2016 18:39

Euro Mediterranean Coproduction Forum

The Apulia Film Commission Foundation introduces the seventh edition of the Euro Mediterranean Coproduction Forum, taking place in Trani on 27th-28th-29th October, 2016.

The Euro Mediterranean Coproduction Forum aims to promote co-production processes and exchange of best practices in order to improve operating methods of the professionals involved, directing them towards the choice of the Puglia Region as location for their films.

The Forum purpose is to encourage the participation of a maximum number of 20 film projects in development, providing the participants with the opportunity to “test” them as well as to enter into contact with potential investors, raising awareness of the services provided by the Apulia Film Commission Foundation in the audiovisual sector, as well as of the locations and the potential of the region.

The VII edition presents two new sections: Italian and Foreign.

The Italian section is aimed at audiovisual projects by national producers who are seeking out foreign co-producers.

The Foreign section is for audiovisual projects by producers from any country searching Italian co-producers or Italian executive producers.

It is possible to apply with a film project (fiction feature film or documentary) at a development stage, containing elements in the plot linked to the European or the Mediterranena area, to be shot either entirely or partially in Puglia, with at least 30% of the budget secured.

Deadline for Applications: 31st August 2016.

http://en.apuliafilmcommission.it/projects/euro-mediterranean-coproduction-forum

WHILE SHOOTING A FILM” by Xhanfize Keko – SPECIAL SCREENINGS IN ISRAEL



WHILE SHOOTING A FILM” – SPECIAL SCREENINGS IN ISRAEL

Following “Tomka and his friends” that, especially the last three years, has attracted specialized criticism and international audience in France, US and in the UK, another well-known Xhanfise Keko’s film is about to contacting foreign audience.

This time is the movie “When shooting a film” that screens in Israel 35 years after its first release in 1981. Subtitled in Hebrew, it will be presented before the Israeli public in October 30, 2016 in the central theare of the Tel Aviv Cinematheque. The next special screenings will be in the Cinematheque of Haifa on October 31 and Jerusalem Cinematheque on November 1, 2016.

Introduced by Elvira Diamanti, Director of the National Film Archive of Albania, “When shooting a movie” screens in Israel in three events curated very carefully by the producer Genc Përmeti, a licensed international distributor of Xhanfise Keko’s works and thanks to his collaboration with the National Centre of Cinematography, National Film Archive and the Albanian Embassy in Israel.

“When shooting a film”, was much discussed in Albania in 1981, for treating the theme of divorce and gender parity. This film was awarded the special prize in Giffoni Film Festival, Salerno, Italy in 1983 and was since then screened in many international film events in Denmark, Canada, Syria, Algeria, France, Greece, and recently in Paris in March 2016, at Cinema Du Reel Festival.

“In the universe of socialist realism, Xhanfize Keko’s 1981 film is the nearest one could get to a genre-bending, fiction-reality mash-up. Taking the cue from the anguish suffered by one of the child actors in her previous production Tomka and His Friends, Keko – lovingly known as “Aunt Xhano” – whips up a drama about gender parity at work and at home.” – Clarence Tsui, Cinema Du Reel 2016, Paris